تولید و انتشار بروشورهای پنج‌گانه معرفی زبان فارسی در برلین

 

حمید محمدی رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در آلمان از تولید و انتشار بروشورهای پنج‌گانه معرفی زبان فارسی در راستای گسترش زبان فارسی در مدارس برلین با همکاری انجمن بین رشته‌ای برلین برای چندزبانگی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، حمید محمدی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان با اعلام این خبر، گفت: در عصر کنونی امکان برقراری ارتباط یک فرد با سایرین به کمک دو یا چند زبان محاوره‌ای در اکثر کشورهای جهان امری مرسوم شده است. تحقیقات صورت گرفته در اروپا نشان می‌دهد که حداقل ۵۴ درصد اروپاییان دو زبانه هستند، بر این اساس تخمین زده می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت دنیا دو زبانه هستند و کودکان بسیاری در سراسر دنیا با دو زبان رشد می‌کنند.

وی اظهار کرد: انجمن بین رشته‌ای برلین برای چندزبانگی توسط مرکز زبان شناسی عمومی برلین و با حمایت سنای برلین شکل گرفته است. مرکز زبان‌شناسی عمومی لایب‌نیتس در برلین، وزارت آموزش عالی و فناوری فدرال آلمان از دیگر حمایت کنندگان این انجمن هستند.

محمدی ادامه داد: رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تلاش کرده است تا علاوه بر دوره‌های آموزش زبان فارسی که توسط بخش‌های مختلف خارج از ساختار آموزشی مدارس آلمان انجام می‌شود، در جهت نظامند سازی آموزش زبان فارسی در ساختار آموزشی آلمان حرکت کند.

وی همچنین، مطرح کرد: در راستای طرح بررسی نظامند سازی و تقویت زبان فارسی در مدارس آلمان، نخستین گام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان برای این مهم که معرفی زبان فارسی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها است را برداشت.

محمدی افزود: در این اقدام که توسط مهرداد سعیدی برداشته شد، در قالب همکاری با انجمن بین رشته‌ای برلین برای چندزبانگی، بروشورهای پنج‌گانه این انجمن به زبان فارسی روان ترجمه و با نام و نشان رایزنی فرهنگی کشورمان و انجمن مذکور و در شمارگان بسیار بالا منتشر شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان مطرح کرد: این بروشورها در همه مراکز آموزشی و مدارس و در پایگاه اطلاع رسانی انجمن بین رشته‌ای برلین برای چندزبانگی در دسترس دانش‌آموزان و علاقه‌مندان قرار دارد.

وی «با کودکان به زبان (های) خودتان صحبت کنید»، «غلبه بر پیش داوری‌ها و بهره از فایده‌ها»، «حتی با وجود اختلال زبانی و گفتاری»، «کتاب خواندن برای کودک رشد زبانی او را تقویت می‌کند» و «قدر هر زبانی را بدانید» را عناوین بروشورهای پنج‌گانه معرفی زبان فارسی برشمرد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی