تشکیل کار گروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در استان‌ها

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس‌ شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی از تشکیل کارگروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی استانها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس‌ شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در نشست کار گروه دائمی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی گفت:
در خصوص تغییر نام فروشگاه‌ها، مجتمع‌های بزرگ و فروشگاه‌ها که نام‌های بیگانه دارند جدی هستیم و نام این مراکز باید تغییر کند و در این زمینه به ۲۲ مرکز طی مراحل قانونی اخطار داده شده است، البته تعداد این مراکز بیشتر بوده است. 
کارگروه رسیدگی مورد نظر در این زمینه در سایر استان‌ها هم باید فعال شویم و اگر این اقدام در تهران صورت بگیرد سایر شهرها هم تبعیت خواهند کرد.
باید درخصوص لزوم پایبندی ادارات کل استان‌ها در زمینه پاسداشت زبان فارسی، جلسات مستمر در استان‌ها هم صورت بگیرد و توجه به مواردی چون نام ورودی شهرها که به لاتین نوشته شده، اصلاح شده و نام شهرها به فارسی قید شود، در این زمینه وزارت کشور هم جهت همکاری اعلام آمادگی کرده است.
سومین نشست کار گروه دائمی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در سال جاری امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریور برگزار شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی