يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۵:۰۰ ق.ظ

تشکیل انجمن زبان فارسی در لبنان

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی تحت عنوان «تأسیس انجمن زبان فارسی» با گردهمایی جمعی از استادان و پیشکسوتان زبان فارسی در مرکز مؤسسات مدارس المهدی(عج) لبنان برگزار شد .
حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرتضوی، وابسته فرهنگی کشورمان در بیروت در سخنانی، با بیان اهداف برگزاری این نشست تخصصی گفت: در طول مدت کوتاهی از ماموریتم به لبنان، شاهد استقبال شدید این کشور به زبان و فرهنگ پارسی بوده‌ام و جهت احیا و توسعه هر چه بیشتر زبان و فرهنگ غنی ایرانی که از سابقه درخشانی در این کشور برخوردار است و تعمیق روابط دیرینه بین زبان فارسی و عربی، بر آن شدیم که مجموعه‌ای را با عنوان «انجمن زبان فارسی» در این کشور تأسیس کنیم.
وی افزود: هدف از تشکیل این انجمن به غیر از برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی، ایجاد ارتباط بیشتر بین فارسی‌دانان لبنانی با اقشار مختلف ایرانی، گسترش فرهنگ ناب اسلامی کشورمان در زمینه‌های مختلف و بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و ادب فارسی که میراث‌دار فرهنگ اسلامی است.
حجت‌الاسلام مرتضوی اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های فرهنگی و ادبی نظیر شب شعر و ... از دیگر اهداف تشکیل این انجمن است.
در پایان این مراسم، 15 تن از جمع حاضر داوطلبانه جهت پیشبرد اهداف تا زمان برگزاری انتخابات این انجمن انتخاب شدند و مقرر شد، جلسه این انجمن دو هفته یکبار تشکیل شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی