تایلند به کادر درمانی مسلط به «فارسی» نیاز دارد

رئیس بخش بین‌الملل بیمارستان سامیتیوچ تایلند گفت: به دلیل مراجعات مکرر فارسی‌زبانان به این مرکز درمانی به کادر پزشکی مسلط به زبان فارسی نیازمندیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد، مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی ایران در تایلند و شید شانوک شامشای، رییس بخش بین‌الملل بیمارستان سامیتیوچ که از بزرگترین و مجهزترین مراکز درمانی بانکوک است، دیدار و گفت‌وگو کردند.

رییس بخش بین‌الملل بیمارستان سامیتیوچ ضمن ابراز خرسندی از رابطه خوب رایزنی با دانشگاه‌ها و مراکز درمانی آموزشی کشور یونان گفت: امید است بتوانیم با استفاده از تجارب و راهنمایی‌های مسئولین فرهنگی ایران، فعالیت‌های بین این مراکز درمانی و رایزنی فرهنگی در جهت برگزاری دوره آموزش زبان فارسی و دیگر اقدامات فرهنگی میزبان برنامه‌های متعددی در روزهای آتی باشیم.

شامشای، اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان با زبان فارسی تکلم می‌کنند و از همین رو نیاز مبرم داریم تا ضمن امضاء یادداشت تفاهمی با رایزنی فرهنگی ایران، کادر پزشکی مسلط به زبان فارسی در این مرکز داشته باشم.

در ادامه، مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تایلند با قدردانی از نهادهای مردمی تایلند در راستای گسترش زبان فارسی گفت: افزون بر تامین نیازها در خصوص آموزش زبان فارسی ویژ] کاادر درمانی، برای ما مهم است تا شرایطی فراهم شود تا در سایه آن بیمارستان‌های این کشور بتوانند از تجربیات مراکز آموزشی و آکادمیک ایران استفاده کنند.

وی در خصوص راه‌اندازی کلاس‌های زبان فارسی یادآور شد: برای رسیدن به بهترین عملکرد برنامه‌های مشترک باید به گونه‌ای تعریف شوند که کمترین نقصی در آن نباشد. با توجه به تمایل بیمارستان برای برگزاری کلاس‌های زبان فارسی از همین رو بایستی کتب درسی مرجع با امکانات نرم‌افزاری و مکان مناسب در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گیرد تا هم بیمارستان و هم کادر پزشکی بتوانند اطلاعات خوبی از ایران و زبان فارسی کسب کنند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی