سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶ ق.ظ

بیش از یکصد میلیون نفر در جهان به «فارسی» تکلم می‌کنند

رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در تایلند با بیان اینکه زبان فارسی از جایگاه والایی در بین ملل برخوردار است، گفت: فارسی با داشتن بیش از ۶۰ میلیون گویش‌ور بومی و بیش از ۱۱۰ میلیون صحبت‌کننده، زبان رسمی مردم ایران، افغانستان و تاجیکستان است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، مهدی زارع‌بی‌عیب رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تایلند در نشستی صمیمانه با جمعی از فارسی‌آموزان این کشور که در محل نمایندگی فرهنگی کشورمان، برگزار شد، گفت: ایران مهد پرورش شاعرانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی و مولانا است و وقتی زبانی این تعداد شاعر پرآوازه داشته، بدون حتم زبانی خوب و با قابلیت‌های بالاست که باید قدر آن را دانسته و در حفظ و نگهداری آن اهتمام ورزیم.

وی با بیان اینکه زبان فارسی با داشتن بیش از ۶۰ میلیون گویش‌ور بومی و بیشتر از ۱۱۰ میلیون صحبت‌کننده، زبان رسمی ایران، افغانستان و تاجیکستان است، افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، زبان فارسی انتخاب اول دانشجویان و علامندان به فرهنگ ایران زمین است که این خود گواهی بر جایگاه والای شعر و ادب فارسی در میان دیگر زبان‌های ملل است.

نماینده بنیاد سعدی در تایلند با تأکید بر اینکه شناخت بدون واسطه «ایران معاصر» برای توانمندی فارسی‌آموزان در بهره‌گیری از منابع و مؤاخذ فارسی بسیار مهم است، اظهار کرد: متناسب‌سازی مسئله آموزش با رویکرد کاربردی آن و استفاده از روش کارگاهی و ابزار کمک‌آموزشی نقش زیادی در یادگیری آسان و سریع زبان دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی