جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۱۲ ق.ظ

به کوشش نشر اریش؛ خاطرات طاهری از محضر بزرگان ادبیات معاصر کتاب شد

خاطرات طاهری از محضر بزرگان ادبیات معاصر کتاب شد

کتاب «خاطرات هر کجا» شامل خاطره‌های پراکنده فرهاد طاهری، از معاشرت وی با شماری از بزرگان ادبیات معاصر منتشر شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرهاد طاهری در این کتاب خاطراتی را از عباس زریاب خویی، محمدعلی اسلامی ندوشن، سیدمحمد دبیرسیاقی، پرویز اتابکی، عبدالمحمد آیتی، سیدجعفر شهیدی، مظاهر مصفا، احسان اشراقی، فتح‌الله مجتبایی و محمدرضا شفیعی ذکر کرده است. همچنین از وقایع و اشخاصی تأثیرگذار و دریادمانده سخن به میان آورده است.

فرهاد طاهری (متولد ۱۳۴۷) نویسنده و پژوهشگر تاریخ فرهنگ معاصر ایران است که در دانشگاه تهران و در رشته زبان ‌و ادبیات فارسی تحصیل کرده و حوزه مطالعات وی زبان فارسی و ویرایش، تحولات فرهنگ معاصر و پژوهش در احوال شخصیت‌های فرهنگی تأثیرگذار معاصر است.

این اثر را می‌توان از نوع ادبی خاطره‌نگاری دانست؛ شیوه نوشتاری نویسنده، ساده و روان است و یکی از ویژگی‌هایی که این کتاب را منحصر‌به‌فرد کرده ، جزئی‌نگری است. درواقع آن چیزی که در خاطره‌نویسی اهمیت فراوانی دارد، نوشتن جز‌ء‌به‌جزء وقایع است که آن را خواندنی می‌کند.

خاطره‌نویسی هم مانند سایر انواع ادبی مزایایی دارد. از جمله موجب تقویت حافظه می‌شود و همچنین می‌تواند تمرین خوبی برای نوشتن باشد.

خاطره‌ای تأثیرگذار است که خواننده بتواند خود را در آن شرایط و زمان و مکان تصور کند و به واقعی‌بودن آن پی ببرد. در کتاب «خاطرات هرکجا» هم شما به زنده‌بودن قلم نویسنده و سبک رئالیستی او پی خواهید برد. نویسنده به‌خوبی شخصیت‌های کتاب خود را از ویژگی‌های ظاهری گرفته تا ویژگی‌های رفتاری بررسی می‌کند.

نشر اریش اخیرا کتاب «خاطرات هرکجا» را در 248 صفحه و بهای 170 هزار تومان عرضه کرده است


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی