برگزیدگان چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در چین تجلیل شدند

همزمان با آغاز بهار ۱۴۰۳، برگزیدگان چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر چین تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در چین با همکاری گروه‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های سراسر این کشور، با هدف تقویت دانش زبانی و ادبی دانشجویان این رشته و شناخت و تشویق استعدادهای برتر، چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر چین را در بستر فضای مجازی برگزار کرد و لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان این المپیاد در جشن نوروز 1403 که در سفارت ایران در چین برگزار شد، به آنان تقدیم شد.

در این المپیاد، دانشجویان سال اول و دوم مقطع کارشناسی در زمینه شعرخوانی و دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در زمینۀ سخنرانی با موضوع آزاد با یکدیگر رقابت کرده و 18 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های پکن، مطالعات زبان‌های خارجی پکن، زبان و فرهنگ پکن، مطالعات بین‌المللی پکن، اقتصاد و تجارت، زبان‌های خارجی و دانشکده علمی کاربردی لین شای در این رقابت شرکت کردند.

داوران این المپیاد، بهادر باقری استاد زبان و ادبیات فارسی مدعو دانشگاه پکن و طباطبایی استاد مدعو دانشگاه مطالعات بین‌المللی پکن و رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین بودند.

در این رقابت، هفت شعر از شاعران قدیم و معاصر ایران انتخاب شده بود که هر دانشجو باید دو شعر را به انتخاب خود برمی‌گزید و می‌خواند. شعرخوانی از حفظ، امتیاز بیشتری داشت. درست‌خوانی و انتقال حس و حال شعر و تنوع لحن به تناسب موضوع، امتیاز ویژه داشت.

در المپیاد امسال، علاوه بر دانشجویان کارشناسی، برای نخستین بار، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌توانستند شرکت و در بازه زمانی ده دقیقه‌ای‌، دربارۀ یک موضوع دلخواه و ترجیحاً در زمینۀ پایان‌نامۀ خود، اهداف، اهمیت موضوع، پرسش‌ها، فرضیات و یافته‌های پژوهشی آن سخنرانی کنند.

دانشجویان به‌ ویژه در بخش سخنرانی بسیار خوش درخشیدند و تسلط و فن بیان درخشان و ستودنی از خود به نمایش گذاشتند.

در پایان این مراسم، برگزیدگان بخش سخنرانی و شعرخوانی معرفی و تجلیل شدند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی