يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۴۴ ق.ظ

برگزاری نشست‌های «آشنایی با فرهنگ و ادبیات فارسی» در نجف اشرف

در جریان دیدار مدیر بخش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در عراق با رئیس مؤسسه آموزش زبان فارسی «حیات النفوس» نجف اشرف نسبت به برگزاری نشست‌های ادبی و علمی «آشنایی با فرهنگ و ادبیات فارسی» در این مؤسسه توافق به عمل آمد.

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه آموزش زبان فارسی در عراق، محمدجواد نجفی، مدیر بخش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از مؤسسه آموزش زبان فارسی «حیات النفوس» نجف اشرف بازدید و از نزدیک در جریان عملکرد این مرکز قرار گرفت.

غسان سمیسم، رئیس مؤسسه آموزش زبان فارسی «حیات النفوس» نجف اشرف به بیان گزارشی از تعداد فراگیران، اساتید و متدهای آموزشی پرداخت و خواستار تداوم حمایت‌های رایزنی فرهنگی ایران در امر توسعه کمی و کیفی از مؤسسات آموزش زبان فارسی در عراق شد.

نجفی، مدیر بخش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در عراق ضمن تشکر از اقدامات حیات النفوس در آموزش زبان فارسی به بیان زمینه‌ها و اقدامات ممکن و نیز پیشنهادهای کارشناسی و قابل اجرا برای توسعه کمی و کیفی این مرکز به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

 

یکی از تصمیمات این دیدار، برگزاری و تداوم نشست‌های ادبی و علمی در خصوص آشنایی با فرهنگ و ادبیات فارسی بود که مقرر شد با هماهنگی رایزنی فرهنگی در هفته آتی با حضور یکی از اساتید فرهیخته دانشگاه تهران و به میزبانی مؤسسه حیات النفوس ویژه زبان آموزان و علاقه‌مندان به زبان فارسی در نجف اشرف برگزار شود.

همچنین، این مرکز یکی از 5 محل برگزاری نهمین سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (آزمون سامفا 1401) در عراق خواهد بود که 31 تیرماه به صورت همزمان برای فارسی آموزان خارج کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.

این مؤسسه یکی از مراکز فعال و دارای سابقه در آموزش زبان فارسی است که بر اساس روش‌های نوین آموزشی به آموزش زبان فارسی پرداخته و حتی برخی از اساتید دوره‌های آن به صورت مجازی یا حضوری از اساتید خبره دانشگاه‌های ایران هستند که هم اکنون علاوه بر نجف در برخی از شهرهای دیگر عراق نیز دارای شعبه است.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی