بررسی روند آموزش زبان فارسی در ترکمنستان

در جریان سفر معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی به ترکمنستان، فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه زبان و ادبیات فارسی در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهروز فلاحت پیشه، معاون بین‌الملل بنیاد سعدی در سفر خود به ترکمنستان با نوید رسولی، رایزن فرهنگی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد سعدی، روند آموزش زبان فارسی در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

معاون بین‌الملل بنیاد سعدی با بازدید از کلاس های آموزش زبان فارسی و گفتگو با فارسی‌آموزان در سطوح مختلف و کادر آموزشی رایزنی فرهنگی ایران، آموزش زبان فارسی در ترکمنستان را یکی از اولویت‌های بنیاد سعدی دانست.

وی با تقدیر از فعالیت‌های به عمل آمده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در عشق آباد تقدیر، نسبت به برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای مدرسان و فارسی آموزان رایزنی فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

رسولی، رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان گزارشی از فعالیت‌های به عمل آمده در خصوص آموزش، ترویج و گسترش زبان و ادبیات فارسی از سوی رایزنی فرهنگی ایران را ارائه کرد و از اهمیت زبان فارسی در این کشور و علاقه ترکمن‌ها به فراگیری زبان فارسی با توجه به پیشینه مشترک تاریخی و فرهنگی دو کشور سخن گفت.

برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت دانش‌افزایی برای تقویت بنیه علمی مدرسان و شیوه‌های نوین آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان غیرایرانی و نیز اعزام استادان زبان و ادبیات فارسی از ایران به ترکمنستان برای برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که مقرر شد نسبت به اجرای آنها برنامه‌ریزی لازم به عمل آید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی