بخشی از منابع آموزشی زبان فارسی در اختیار چند دانشگاه معتبر در ترکیه قرار گرفت

مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا و نماینده بنیاد سعدی در ترکیه، موفق به تهیه و تامین بخشی از منابع آموزشی زبان فارسی برای چند دانشگاه و مرکز آموزشی معتبر در ترکیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، مرکز آموزش زبان فارسی در آنکارا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش زبان فارسی در ترکیه، همواره به عنوان مرجعی به‌روز و علمی در جهت آموزش اصولی و نیز تهیه منابع آموزشی دست اول و استاندارد زبان فارسی برای مراکز آموزشی و دانشگاهی ترکیه، مطرح بوده است. به همین دلیل تعدادی از دانشگاه‌های ترکیه که در زمینۀ آموزش زبان فارسی جزء معتبرترین دانشگاه‌های این کشور هستند، همواره بخشی از منابع آموزشی زبان فارسی خود در سطوح مختلف از طریق این مرکز تهیه و تامین کرده‌‌اند.

برای نمونه دانشگاه آنکارا که از قدیمی‌ترین و سرآمدترین دانشگاه‌های ترکیه به حساب می‌آید، بعضی از کتاب‌های آموزشی زبان فارسی برای سطوح پایه و پیشرفته را که توسط بنیاد سعدی تالیف شده است، به عنوان منبع آموزشی به دانشجویان زبان و ادبیات فارسی خود معرفی کرده که از آن میان می‌توان به کتاب‌های «مینای یک و ایرانشناسی یک» اشاره کرد.

همچنین دانشکدۀ "کارا حرب اکولو" (آموزشکدۀ نیروی زمینی) وابسته به دانشگاه دفاع ملی ترکیه که از دانشگاه‌های مهم و استراتژیک ترکیه به‌حساب می‌آید، نیز کتاب‌های سطح پایه و میانی بنیاد سعدی مانند: سری کتاب‌های مینا و مجموعۀ آموزش کاربردی واژه را که در مرکز آموزش فارسی رایزنی فرهنگی آنکارا به عنوان کتاب اصلی آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ برای دانشجویان زبان فارسی خود انتخاب و تهیه کرده است.

دانشگاه اردهان شهر ارزِ‌روم یکی دیگر از دانشگاه‌هایی است که در سال جاری اقدام به تهیه منابع آموزشی که توسط بنیاد سعدی تألیف شده است، کرده، گفتنی است دانشجویان زبان فارسی این دانشگاه هم‌اکنون با سری کتاب‌های آموزش کاربردی واژه مشغول به یادگیری زبان فارسی در سطح پایه هستند.

لازم به ذکر است کتاب استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی که از بدو تاسیس بنیاد سعدی تاکنون توسط این نهاد تالیف شده، هم‌اکنون در میان مراکز علمی و معتبر دانشگاهی ترکیه، جزء منابع مهم و قابل اعتماد در امر آموزش زبان فارسی به شمار می‌آیند.

گفتنی است، نقش رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه و همچنین مساعدت‌های محمود صدقی‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا، در شناساندن و معرفی منابع تألیف شده بنیاد سعدی به مراکز دانشگاهی ترکیه، بسیار در خور اهمیت و شایسته تقدیر است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی