اهدای مجموعه اشعار فارسی زبان سندی برای چاپ در ایران

میرحسان الحیدری سهروردی ازفرهیختگان ادبی و شاعر سندی در دیدار با بهرام کیان مسول خانه فرهنگ کشورمان در کراچی گفت: نسخ خطی از مجموعه اشعار فارسی زبان هندی را برای چاپ و نشر در ایران اهدا می کنم.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، سهروردی در این دیدار ارادت و محبت قلبی خود را نسبت به ایران و همچنین فرهنگ و ادب و تمدن آن اظهار کرد و به عنوان یادبود، مجموعه ای از اشعار عرفانی خود را به همراه شعر تازه و زیبایی در ستایش شهر مقدس قم به مسئول خانه فرهنگ ج.ا.ایران در کراچی اهدا کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: علاقه و ارادت خاصی به شعر و ادب فارسی و چهره های عرفانی ایران زمین ازقبیل؛ سعدی شیرازی، حافظ شیرازی، نظیری نیشاپوری، شیخ محمود شبستری دارم و درخواست می کنم درصورت امکان نمایندگی فرهنگی تعدادی از کتابهای مربوط به تصوف را در اختیار من قرار دهد. همچنین علاقه مندم نسخ خطی مهمی از مجموعه اشعار فارسی گویان قدیم در ایالت سند را که تا کنون به چاپ نرسیده و در کتاب خانه شخصی خود نگهداری می کنم را برای چاپ و نشر در ایران به نمایندگی فرهنگی اهدا کنم.

کیان، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی از ارادت و علاقمندی ایشان به فرهنگ و ادبیات فارسی و همچنین از خدمات ادبی ایشان قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار، کیان در پاسخ به تقاضای آقای میرحسان الحیدری برای دریافت برخی از آثار منظوم و عرفانی و همچنین در مورد چاپ و نشر آثار خطی فارسی گویان ایالت سند گفت: آثار ادبی درخواستی، از ایران تهیه و به شما اهدا خواهدشد.

وی در ادامه تاکید کرد: درخصوص نسخ خطی فارسی که در کتابخانه شخصی خود دارید نیز این نمایندگی آمادگی دارد درخصوص مرمت، تهیه نسخه دیجیتال و چاپ آنها همکاری نماید.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی