پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۰۹ ب.ظ

«انجمن زبان فارسی» در دانشگاه داکا احیا می‌شود

رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بنگلادش در دیدار با رئیس و دبیر انجمن زبان فارسی دانشگاه داکا بر مساعدت رایزنی فرهنگی ایران برای فعالیت مجدد انجمن زبان فارسی دانشگاه داکا تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در این دیدار «عیسی شاهدی» رئیس و «شمیم بانو» دبیر انجمن زبان فارسی دانشگاه داکا سابقه‌ای از تأسیس و فعالیت انجمن از سال ۱۹۹۶ تاکنون ارائه و درخواست داشتند طی چند سال گذشته بنابه دلایلی از جمله همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، برپایی نشست‌ها و برگزاری برنامه‌های متعدد انجمن ناخواسته متوقع شده، حال اینکه آغاز فعالیت دوباره این برنامه‌ها در راستای گسترش زبان و ادبیات فارسی امروز فارغ از خواسته دانشجویان، یک ضرورت برای دانشگاه است.

سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در داکا ضمن تقدیر از علاقه‌مندی رئیس و دبیر انجمن زبان فارسی دانشگاه داکا نسبت به فعالیت مجدد انجمن زبان فارسی، طی سخنانی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه زبان فارسی در بنگلادش نشست مشترک هیات اجرایی و هیات مشاوران انجمن با حضور اعضاء برگزار و در آن ضمن بررسی شرایط و مشکلات موجود، تصمیمات لازم در خصوص فعالیت و در صورت لزوم ترکیب جدید هیات اجرایی تصمیماتی اتخاذ گردید.

وی افزود: با موافقت مسئولین انجمن زبان فارسی دانشگاه داکا مقرر شده است تا رایزنی فرهنگی ایران نسبت به آماده نمودن مقدمات و هماهنگی‌های لازم اقدام نموده و نشست هیات اجرایی انجمن را ظرف سه هفته دیگر در محل رایزنی فرهنگی برگزار کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی