انتشار کتاب «نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی» به زبان صربی

به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی، مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در صربستان اقدام به انتشار کتاب با عنوان «نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی» به زبان صربی کرد.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مجموعه شامل هفت مقاله و ترجمه برگزیده اشعار نظامی است که در هشتاد و دو صفحه به کوشش سعید صفری و طراحی خانم سمانه خیام توسط انتشارات گلاسنیک منتشر شده است.

در بخش مقالات، سعید صفری استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد به موضوع بررسی سبک ادبی نظامی پرداخته و میلنا لوپیچیچ زندگی‌نامه و مجموعه آثار نظامی را معرفی کرده است.

در ادامه پنج مقاله به صورت جداگانه، مهمترین اثر نظامی یعنی «پنج گنج» را معرفی کرده و شرح و نقدی بر آن نگاشته‌اند. در این مقالات، دراگانا استپانوویچ  کتاب مخزن الاسرار، یوانا میلووانوویچ  کتاب خسرو و شیرین،‌ یوانا میلوشو کتاب لیلی و مجنون،‌ دانین وویچین کتاب هفت پیکر و بوگدان گاوریچ  کتاب اسکندرنامه را بررسی کرده‌اند.

گزیده اشعار نظامی با ترجمه پتار یاناچکوویچ نیز در بخش‌های گوناگون و متناسب با هر موضوع گنجانده شده است. همچنین، از میناتورهای مرتبط با آثار نظامی نیز در طراحی استفاده شده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی