افتتاح مرکز پژوهش و آموزش زبان فارسی در دانشگاه بصره

در چارچوب تفاهمنامه منعقده بین سرکنسولگری ایران و دانشگاه بصره، مرکز پژوهش و آموزش زبان فارسی در کتابخانه مرکزی این دانشگاه، افتتاح شد.

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم، سعد شاهین، رئیس دانشگاه بصره و اعضای هیأت علمی، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، مسئولین و مقامات استان بصره و علی عابدی، سرکنسول و رضا ملکی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بصره حضور داشتند.

وابسته فرهنگی کشورمان در بصره در سخنانی، با اشاره به افتتاح مرکز پژوهش و آموزش زبان فارسی اظهار داشت: امروز اتفاق مهمی در روابط علمی و فرهنگی بین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره و دانشگاه بصره صورت گرفت که نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی دو کشور است.

ملکی افزود: فعالیت این مرکز بر اساس تفاهمنامه امضا شده شامل آموزش زبان فارسی در یک دوره ۶ ماهه و در طول چهار ترم ۴۵ روزه آموزشی خواهد بود.

وی تأکید کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در موضوعات مورد درخواست دانشگاه بصره در تعامل با دانشگاه‌های ایران و تبادل استاد و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام فعالیت‌های پژوهشی پیرامون تاریخ، تمدن و ادبیات مشترک از دیگر فعالیت‌های مهم این مرکز است.

ملکی خاطرنشان کرد: فعالیت مرکز پژوهش و آموزش زبان فارسی بر اساس روش آموزشی بنیاد سعدی و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد خواهد بود.

سعد شاهین، رئیس دانشگاه بصره نیز در این مراسم، گفت: افتتاح این مرکز خدمتی دیگر برای دانشجویان و کل عراق خواهد بود و این مهم برای دانشجویانی که جمهوری اسلامی ایران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، بسیار مهم است.

علی عابدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره مطرح کرد: زبان وسیله ارتباط بین ملت‌هاست و فرد زبان‌آموز می‌تواند از منابع علمی کشورهای دیگر استفاده کند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی و قرآن کریم برپا شد که از سوی علاقه‌مندان استقبال خوبی صورت گرفت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی