افتتاح دفتر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران

در پی تأسیس گروه آموزشی «زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی» دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، دفتر این گروه در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳با حضوردکتر فریده علوی رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، دکتر سیدآیت حسینی، مدیر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این گروه افتتاح شد.
دکتر علوی رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی در هنگام افتتاح دفتر این گروه گفت: «رویکرد ما به مساله آموزش آکادمیک زبان‌ها و ادبیات دنیا، رویکرد توسعه‌ای در دو بعد کمی و کیفی است و راه‌اندازی این گروه ابتدا بحث کیفیتی و ارتقا سطح آموزشی رشته‌های این گروه را در بر می‌گیرد و پس از آن ایجاد رشته‌های آموزشی زبان‌های مرتبط دیگر و همچنین افزدون سایر مقاطع بر اساس ساختار گروه به عنوان بعد کمیتی در نظر گرفته شده است».
دکتر آیت حسینی نخستین مدیر گروه «زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی» در خصوص این گروه گفت: «این گروه با کنار هم قرار گرفتن دو رشته «زبان و ادبیات ژاپنی» و «زبان و ادبیات چینی» تشکیل شد. این گروه همچنین متولی «زبان کره‌ای» نیز که در حال حاضر در قالب زبان دوم ارائه می‌شود خواهد بود». دکتر حسینی از برنامه‌های آتی گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی به راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته زبان و ادبیات چینی، تأسیس رشته‌های زبان کره‌ای و زبان هندی و راه‌اندازی مقطع دکتری رشته آموزش زبان ژاپنی اشاره کرد.
گفتنی است دفتر گروه زبان‌ها و ادبیات آسیای شرقی در اتاق شماره ۲۲۶طبقه دوم دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران واقع شده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی