پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۷:۴۲ ب.ظ

اعلام آمادگی فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای همکاری با فرهنگستان زبان اردو

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی انتصاب دکتر سلیم مظهر را به ریاست فرهنگستان زبان اردو تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، غلامعلی حداد  عادل در پیامی انتصاب دکتر سلیم مظهر را به ریاست فرهنگستان زبان اردو تبریک گفت.

متن این پیام به قرار زیر است؛

“انتخاب جناب‌عالی را به ریاست فرهنگستان زبان اردو در کشور پاکستان تبریک می‌گویم. فرهنگستان زبان و ادب فارسی آمادگی خود را برای همه‌گونه همکاری با فرهنگستان زبان اردو به ریاست جناب‌عالی، اعلام می‌دارد و امیدوار است پیوندهای فرهنگی و زبانی و ادبی میان دو ملّت ایران و پاکستان روز به روز وسعت و عمق بیشتری پیدا کند. توفیق جناب‌عالی را در این عرصه از خداوند کریم مسئلت می‌کند.”

دکتر سلیم مظهر، دکتری زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران دریافت کرده‌اند. این استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پنجاب پاکستان، به زبان‌های انگلیسی، اردو، فارسی، پنجابی مسلط است. دکتر سلیم مظهر در سال ۱۳۹۸ به عضویت افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی درآمده‌اند. از او تاکنون ده‌ها کتاب و مقاله دربارۀ زبان و ادب فارسی منتشر شده است.

دکتر سلیم مظهر همچنین به‌ عنوان عضو شورای علمی گروه «دانشنامۀ  زبان و ادب فارسی در شبه‌قاره» با فرهنگستان زبان و ادب فارسی همکاری می‌کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی