اعلام آمادگی دانشگاه اوستیم آنکارا برای آموزش فارسی

رییس مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم آنکارا، آمادگی این دانشگاه را برای اضافه شدن زبان فارسی به زبان‌های آموزشی این مرکز اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمت تازا اوغلو رییس مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم در خانه فرهنگ ایران در آنکارا با سید قاسم سیدان‌ناظمی رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعید در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمت تازا اوغلو ضمن شرح فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های بین‌المللی، علاقه‌مندی این دانشگاه را برای ایجاد بسترهای مناسب جهت همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا اعلام کرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه فنی اوستیم با داشتن بیش از ده هزار دانشجو و نزدیک به چهار هزار دانشجوی خارجی، بستر بسیار مناسبی را برای امور آموزشی و فرهنگی داراست.

رییس مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم با اشاره به تدریس زبان‌های انگلیسی، روسی و آلمانی در مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه، آمادگی این دانشگاه را برای اضافه شدن زبان فارسی به زبان‌های آموزشی این مرکز اعلام کرد و خواستار همراهی رایزنی برای راه‌اندازی این مهم شد.

در ادامه این نشست، سیدان‌ناظمی ضمن استقبال از آغاز گفت‌وگوهای تخصصی در زمینه بررسی همکاری‌های دوجانبه با دانشگاه اوستیم، خواستار ارائه درس زبان فارسی در برنامه آموزشی رسمی دانشگاه فنی اوستیم به عنوان درس انتخابی شد.

نماینده بنیاد سعدی در ترکیه افزود: ما برای ارائه خدمات آموزشی در مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه فنی اوستیم، اعزام استاد آموزش زبان فارسی، تأمین منابع آموزشی زبان فارسی و نیز، برقراری بور‌س‌های آموزشی برای دانشجویان علاقه‌مند و انجام پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌ها و دانشجویان ایرانی اعلام آمادگی می‌کنیم و آماده‌ایم تا ارتباطات دانشگاه‌های هم‌تراز ایرانی با این دانشگاه را فراهم کنیم.

در پایان طرفین ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، مجدانه خواهان ادامه گفت‌وگوها جهت برقراری ارتباط بیشتر مرکز فرهنگی کشورمان و دانشگاه فنی اوستیم شدند.

همچنین مقرر شد در جلسه‌ای با حضور رییس دانشگاه اوستیم و دیگر مقامات این دانشگاه طی هفته آینده در مورد موضوعات مورد بحث، تصمیم‌گیری شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی