اعطای راتبه تحصیلی بنیاد سعدی به دانشجویان دانشگاه‌های قرقیزستان

در دومین روز هفته زبان و ادبیات فارسی در بیشکک صورت گرفت؛

راتبه تحصیلی بنیاد سعدی به دانشجویان برتر زبان فارسی دانشگاه دولتی بیشکک و دانشگاه دولتی اوش اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در چارچوب برنامه‌های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان و بزرگداشت عطار نیشابوری، نشست ادبی با حضور استادان و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه دولتی بیشکک در سالن رایزنی فرهنگی کشورمان در بیشکک برگزار شد.

در این نشست، پرویز قاسمی، رایزن فرهنگی ایران به بیان نکاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات رایزنی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی در قرقیزستان در حمایت از آموزش زبان فارسی پرداخت.

وی همچنین برخی محدودیت‌ها و مشکلات در امر آموزش زبان فارسی در یک سال گذشته بخصوص در دوره سخت کرونا را مورد اشاره قرار داد و با اعلام اینکه علیرغم این مشکلات زبان فارسی همواره در اولویت‌های کاری رایزنی فرهنگی قرار داشته است، حمایت‌های دانشگاه دولتی بیشکک و نیز تلاش‌های اساتید برای عدم ایجاد وقفه در امر اموزش زبان فارسی در دوره کرونا را مورد تحسین قرار داد.

تلاس بیک مشرب اف، رییس دانشکده شرقشناسی و روابط بین‌الملل دانشگاه دولتی بیشکک نیز در سخنرانی خود تلاش‌ها، اقدامات و حمایت‌های رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک را شایسته تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد دانشجویان زبان فارسی قدر فرصت‌ها و نیز، وقت خود را بیشتر از گذشته بدانند و هر چه بیشتر بر یادگیری زبان فارسی و بکارگیری آن اهتمام کنند.

نورلان بیک بالتابایف، رییس گروه زبان‌های خاورمیانه و استاد زبان فارسی دانشگاه دولتی بیشکک و خانم زلیخاثقفی زنجانی، مدرس زبان فارسی این دانشگاه نیز جداگانه از سختی‌ها و مشکلات آموزش در دوره کرونا، مسائل دانشجویان در این دوره و نیز تعامل خوب بین دانشگاه دولتی بیشکک و رایزنی فرهنگی کشورمان در بیشکک سخن گفتند.

در ادامه مراسم، مستند تهیه شده از اولین دوره هفته زبان فارسی در قرقیزستان پخش شد که مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن، دانشجویان زبان فارسی دانشگاه دولتی بیشکک در موضوع دوستی ایران و قرقیزستان، نوروز و عطار نیشابوری (۲۵ فروردین روز عطارنیشابوری) به زبان فارسی به شعرخوانی پرداختند.

همچنین، راتبه تحصیلی بنیاد سعدی به دانشجویان برتر زبان فارسی دانشگاه دولتی بیشکک و دانشگاه دولتی اوش در حضور رییس دانشکده شرقشناسی و روابط بین‌الملل دانشگاه دولتی بیشکک به افراد رسماً معرفی شده از سوی این دو دانشگاه اعطا شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی