اشتیاق مردم یمن به یادگیری زبان و ادبیات فارسی

سفیر یمن در ایران ضمن حضور در غرفه بنیاد سعدی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اشتیاق مردم کشورش به یادگیری و آموزش زبان فارسی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی؛ ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در ایران، به همراه عبدالرحمان مراد، مسوول خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌‌های یمن و عبدالرحمان راجح ریس انجمن دوستی مردمی یمن و ایران در جریان این بازدید و دیدار با سیدعلی موسوی زاده، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی، گفت: آموزش زبان فارسی در این کشور رواج خوبی دارد. در آموزشگاه‌های مختلف صنعا این زبان شیرین و جذاب آموزش داده می‌شود و در دانشگاه صنعا نیز بخش آموزش زبان فارسی وجود دارد.

ابراهیم الدیلمی که  خود تا حدودی زیادی به زبان فارسی آشنایی دارد؛ در این ارتباط افزود: ما، در دانشگاه صنعا دانشکده زبان‌های خارجی داریم که بخش زبان فارسی نیز با همکاری و هماهنگی سفارت ایران در یمن در این دانشکده راه‌اندازی شده است و در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعا و سفارت ایران در یمن منعقد شده است.

 

 این دیپلمات ارشد یمنی با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از سوی یمنی‌ها برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی وجود دارد، اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان یمنی نیز در ایران در حال یادگیری زبان و ادبیات فارسی هستند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی