استقبال مدرسه بهرام‌بیگ از آموزش «فارسی» در بوسنی

مدیر مدرسه بهرام‌بیگ کشور بوسنی در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین گفت: ما علاقه‌مندیم دوره‌های زبان فارسی در این مدرسه دینی برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بوسنی و هرزگوین با احمد حاتونیچ، مدیر مدرسه دینی بهرام بیگ شهر توزلا در خصوص فراهم کردن بسترهای آموزش زبان فارسی در این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حاتونیچ در معرفی مدرسه بهرام‌بیگ در سخنانی گفت: هم اکنون 520 دانش‌آموز در مقطع دبیرستان در این مدرسه تحصیل می‌کنندئو زبان‌های عربی و انگلیسی جزو دروس اجباری و یادگیری زبان ترکی به صورت اختیاری تعریف شده است.

وی با اشاره به این که علاقه‌مند به برگزاری دوره‌های آموزش فارسی در این مدرسه هستیم، افزود: مسئولین دبیرستان بهرام‌بیگ در حوزه تربیت شرق‌شناسان در بوسنی عملکرد موفقی داشته‌اند و در این راستا هم‌اکنون، رؤسای کرسی‌های زبان عربی و ترکی در دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو و منیر درکیچ، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی از فارغ‌التحصیلان این مدرسه هستند.

مدیر مدرسه دینی بهرام‌بیگ شهر توزلا یادآور شد: با توجه به گرایش دانش‌آموزان، ما در این مدرسه بیشتر به علوم طبیعی و ریاضی تأکید می‌کنیم و بحث دینی را بیشتر تربیتی می‌بینیم.

در این دیدار دو طرف ضمن تأکید بر سابقه مثبت همکاری‌ها، بر اهمیت از سرگیری کلاس‌های آموزش زبان فارسی تأکید کردند و مقرر شد رایزنی فرهنگی کشورمان طرح برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به صورت برخط را تهیه و به مدیر مدرسه بهرام‌بیگ ارائه نماید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی