استقبال دانشجویان زبان فارسی روس از کارگاه خوشنویسی

دانشجویان زبان فارسی روس شرکت کننده در مدرسه زمستانی زبان فارسی بنیاد سعدی، با حضور در کارگاه خوشنویسی فارسی با این هنراصیل آشنا شدند و با نوشتن نام خودشان، کشورشان و بنیاد سعدی، نسبت به این هنر زیبا ابراز علاقه کردند.

به گزارش پایگاه خبری زبان آوری از روابط عمومی بنیاد سعدی، فارسی آموزان اهل روسیه که به مدت دو هفته مهمان مدرسه زمستانی بنیاد سعدی هستند، به دعوت استاد برجسته خطاطی «عین‌الدین صادق زاده» به کارگاه او در شهرستان دماوند رفتند.
درابتدا استاد صادق زاده هنر خطاطی و خوشنویسی را معرفی کرد و فارسی آموزان با نگاه کردن به دست این استاد خوشنویس، راه و روش استفاده و نگهداری قلم را یاد گرفتند و سپس هرکدام با راهنمایی استاد نام خود، کشورشان یا بنیاد سعدی را روی کاغذ مخصوص خطاطی نوشتند.
همچنین فارسی آموزان دانشگاه‌های روسیه، پس از شرکت در کارگاه خوشنویسی، ضمن پذیرایی چای لاهیچان و کلوچه و خرما، با راه و رسم زندگی سنتی، استفاده از کرسی به عنوان وسیله گرمایشی، فرهنگ، زندگی و نوع زیست مردم در زمان‌های گذشته آشنا شدند.
در پایان نیز استاد صادق زاده، به رسم یادگاری نام هرکدام از فارسی آموزان را بر روی برگه‌ای با خط خوش نوشتند.
اکثر فارسی آموزان از شرکت در این کارگاه و همچنین آشنایی با زندگی گذشتگان استقبال چشمگیری کردند؛ به گونه‌ای که در روز بازدید از باغ کتاب، کتابچه‌های آموزش خطاطی با قلم، قلم‌نی و جوهر خطاطی خریدند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی