استادان هندی زبان فارسی رهسپار ایران شدند

به همت مرکز تحقیقات فارسی خانه فرهنگ ج.ا.ا در دهلی نو، گروهی هفت نفره از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه­های هند برای گذراندن دوره دانش افزایی عازم ایران شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  این گروه از دانشگاه های: جواهر لعل نهرو، کشمیر، علیگر، شانتی نکتین، لکنهو، دانشکده دولتی دگری کارگیل و دانشکده مولانا آزاد کلکته هستند و در دوره سه هفته ای حضور در ایران، با اصول نسخه شناسی و فهرست نویسی و ادبیات معاصر ایران آشنا می­شوند.

استادان اعزامی همچنین از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی ایران بازدید می­کنند و با استادان زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های مختلف دیدار و گفت و گو خواهند داشت. بعلاوه این گروه در نشست­های مختلف فرهنگی و علمی شرکت می­کنند.

 این جمع با اهتمام مرکز تحقیقات فارسی دهلی نو و مساعدت رایزنی فرهنگی اعزام شدند و میزبانی و آموزش آنها را بنیاد سعدی به عهده دارد.

 در مراسم بدرقه این گروه که در محل خانه فرهنگ ج ا ایران در دهلی برگزار شد، فرید­الدین فرید عصر رایزن فرهنگی، از سودمند بودن این دوره ها هم از منظر افزایش توان علمی و هم درک میدانی از ایران و تولیدات فرهنگی ایران و هم قرار گرفتن در مجموعه و حلقه ای تازه از ارتباطات علمی و فرهنگی سخن گفت و اعلام آمادگی کرد که در صورتی که استادان اعزامی گزارشی از سفر خود در قالب سفرنامه تنطیم کنند، به چاپ و انتشار آن مساعدت شود.

 قهرمان سلیمانی مدیر مرکز تحقیقات فارسی دهلی نو، در این مراسم ضمن تشریح برنامه­های تدارک دیده شده برای گروه در ایام دوره، به شرکت کنندگان توصیه کرد از فرصت فراهم آمده برای بهره بردن هر چه بیشتر استفاده کنند.

 وی گفت برای این دوره بنیاد سعدی از همکاری کتابخانه ملی ایران و دانشگاه تربیت مدرس برخوردار است که نشان دهنده اهتمام مجموعه، برای بهره مندی علمی هر چه بیشتر شرکت کنندگان در دوره است.

مدیر مرکز تحقیقات با بیان تجربه های گذشته، دوره های بنیاد سعدی را با استانداردهای علمی مطلوب توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد دوره­های بعدی دانش افزایی زبان فارسی چه در هند و چه در ایران، با مشارکت فعالانه استادان زبان فارسی برگزار شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی