جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۵۸ ق.ظ

ارمنستان برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران عزم راسخ دارد

ارمنستان برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران عزم راسخ دارد | وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی

خانم ژانا آندریاسیان با بیان عزم راسخ ارمنستان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با ایران، اهمیت اجرای برنامه‌های آموزشی و دوره‌های دانش افزایی و تربیت معلم برای اساتید و معلمان زبان فارسی در دانشگاه‌ها و مدارس ارمنستان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران به همراه محمدعلی کیانی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان با وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار کرد.

سبحانی در سخنانی، بر اهمیت آموزش زبان فارسی در مدارس دولتی جمهوری ارمنستان در چارچوب آموزش زبان‌های منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: ما آمادگی همکاری چاپ بیش از دو هزار جلد کتاب ترجمه شده به زبان ارمنی و فارسی را داریم.

سفیر کشورمان در ارمنستان پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان را داد که مورد موافقت و استقبال وزیر فرهنگ ارمنستان قرار گرفت .

وی در حوزه وزارت آموزش و پرورش نیز، آمادگی انتقال تجربیات آموزشی برای مدارس ارمنی را مطرح کرد و گفت: دانشگاه‌های ایران پذیرای دانشجویان ارمنستانی در رشته‌های مختلف به ویژه در رشته ایرانشناسی و زبان فارسی به عنوان بورس تحصیلی هستند.

اجرایی کردن پیش‌نویس یادداشت تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی و آموزشی

خانم ژانا آندریاسیان، وزیر آموزش، علوم، فرهنگ، جوانان و ورزش جمهوری ارمنستان با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه با ایران، آمادگی این وزارتخانه را برای حمایت از توسعه و تعمیق روابط دوستانه دو کشور در زمینه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان اعلام کرد.

وی بر اراده طرف ارمنی در اجرایی کردن پیش‌نویس یادداشت تفاهم‌نامه تهیه شده دو کشور در زمینه همکاری دو دولت جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی برای سال‌های 2023 تا 2027 تأکید کرد.

وزیر آموزش، علوم، فرهنگ، جوانان و ورزش جمهوری ارمنستان اهمیت اجرای برنامه‌های آموزشی و دوره‌های دانش افزایی و  تربیت معلم برای اساتید و معلمان زبان فارسی در دانشگاه‌ها و مدارس جمهوری ارمنستان توسط همکاران ایرانی را مورد تأکید قرار داد .

بنابر اعلام این خبر، موضوع همکاری‌های احتمالی در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در چارچوب تبادل تجربیات و اجرای پروژه‌های مشترک و تعدادی دیگر از موضوعات مورد علاقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی