ارزشمندترین و پربهاترین میراثی که از اجداد و نیاکان ما برجای مانده، فرهنگ ماست

ارزشمندترین و پربهاترین میراثی که از اجداد و نیاکان ما برجای مانده، فرهنگ  ماست - ایسنا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در مراسم بزرگداشت حکیم ابوعبدالله رودکی در اتحادیه نویسندگان این کشور تاکید کرد: اشعار و آثار رودکی، بیش از هزار سال است که در حفظ و مراقبت از زبان فارسی نقش بسزایی ایفا کرده و به همین دلیل به درستی باید گفت که رودکی نگهبان مسلم زبان و فرهنگ ما طی قرون‌ گذشته بوده است.

به گزارش سفارت کشورمان در دوشنبه، علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در این کشور امروز  در مراسم بزرگداشت حکیم ابوعبدالله رودکی، پدر شعر فارسی که از سوی اتحادیه نویسندگان برگزار شد، شرکت کرد و در سخنانی اظهار داشت:
رودکی بزرگ‌مرد موحد و مسلمان و شاعر توانمندی بود که با احیای شعر فارسی راه‌گشای شاعران پس از خود بود که تأثیرات عمیقی بر آنان گذاشت،  به گونه‌ای که به درستی او را پدر شعر فارسی و استاد و سرآمد همه شاعران می‌نامند.

سفیر کشورمان افزود: اشعار و آثار رودکی سراسر پند و اندرز و تعلیم و سرشار از توصیف زیبایی‌های طبیعت است. او بر عشق به هم نوع و انسان دوستی اصرار داشت و همواره در زندگی به لطف و کرم خداوند امیدوار بود.

حقیقیان تصریح کرد: ارزشمندترین و پربهاترین میراثی که از اجداد و نیاکان ما برجای مانده، فرهنگ ماست. این فرهنگ طی هزاران سال بوسیله نوشته‌ها و سروده‌ها و یا سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر با استفاده از زبان فارسی منتقل شده است.

حقیقیان افزود: اشعار و آثار رودکی، بیش از هزار سال است که در حفظ و مراقبت از زبان فارسی نقش بسزایی ایفا کرده و به همین دلیل به درستی باید گفت که رودکی نگهبان مسلم زبان و فرهنگ ما طی قرون‌ گذشته بوده است.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی