ابلاغ دستور خط فارسی به مراکز تبلیغاتی
عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی گفت: نسخه الکترونیکی دستور خط فارسی برای استفاده در انواع آگهیها به کانونهای آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شد.
به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، با تاکید بر اینکه خط، چهره مکتوب زبان است و به موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آنها، هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: این دستور خط، توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با هدف درستنویسی، حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشتهها، آگهیها و آثار مکتوب، منتشر شده و نسخه ابلاغی آن، ویراست جدید مصوب جلسه دویست و یازدهم فرهنگستان است.
محمدیان همچنین تصریح کرد: دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی در راستای پاسداشت، حفظ و صیانت از زبان و خط فارسی و به منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سر در اصناف و بسته بندی کالاها در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخه الکترونیکی جدید «دستور خط فارسی» را به تمامی کانونهای آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم را نیز برای رعایت این دستور خط در اکران و انتشار طرحهای تبلیغاتی اعمال خواهد کرد.
در تدوین دستور خط فارسی، مواردی مانند حفظ چهره و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن، خواندن و فاصلهگذاری ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.
نظرات (۰)