پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۵:۴۴ ق.ظ

ابلاغ دستور خط فارسی به مراکز تبلیغاتی

انتشار نسخۀ الکترونیک ویراست جدید «دستور خطّ فارسی»

عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: نسخه الکترونیکی دستور خط فارسی برای استفاده در انواع آگهی‌ها به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، با تاکید بر این‏که خط، چهره مکتوب زبان است و به موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‏ها، هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: این دستور خط، توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با هدف درست‌نویسی، حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته‌ها، آگهی‌ها و آثار مکتوب، منتشر شده و نسخه ابلاغی آن، ویراست جدید مصوب جلسه دویست و یازدهم فرهنگستان است.

محمدیان هم‏چنین تصریح کرد: دفتر تبلیغات و اطلاع‏‌رسانی در راستای پاسداشت، حفظ و صیانت از زبان و خط فارسی و به منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‏ های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سر در اصناف و بسته ‏بندی کالاها در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخه الکترونیکی جدید «دستور خط فارسی» را به تمامی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم را نیز برای رعایت این دستور خط در اکران و انتشار طرح‌های تبلیغاتی اعمال خواهد کرد.

در تدوین دستور خط فارسی، مواردی مانند حفظ چهره‌ و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن، خواندن و فاصله‌گذاری‏ ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی