آموزش فارسی از اهداف مهم دانشگاه اوراسیا است

نماینده بنیاد سعدی در قزاقستان گفت: آموزش زبان فارسی و توجه به موضوع ایران‌شناسی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه اوراسیا است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، علی‌اکبر طالبی‌‌متین، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در قزاقستان در نشستی صمیمانه با استادان زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه اوراسیا در ارتباط با نحوه جذب دانشجویان زبان فارسی به عنوان زبان اول یا دوم در سال تحصیلی جدید، راهکارهای جذب مخاطبان بیشتر برای انتخاب زبان فارسی، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و علمی از جمله شب شعر، شب یلدا، المپیاد علمی و روز دانشجو دیدار و گفت‌وگو کرد.

طالبی‌متین با برشمردن دانشگاه ملی اوراسیا به‌عنوان یکی از چند دانشگاه برتر در قزاقستان، گفت: حفظ و ارتقا زبان فارسی و توجه ویژه به مقوله ایران‌شناسی در این دانشگاه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رایزنی فرهنگی و از اهداف مهم و تعریف شده برای این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته جلسات متعددی میان سفیر و رایزن فرهنگی ایران با وزیر علوم و آموزش عالی کشور قزاقستان صورت گرفته و مسئله آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی همواره از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگوها بوده است، اظهار کرد: نتیجه مطلوب و مورد انتظار در این رابطه متاسفانه در سطوح دانشگاهی هنوز به دست نیامده است.

نماینده بنیاد سعدی در قزاقستان، اهتمام و تلاش مضاعف از سوی مقامات دانشگاه را ضروری خواند و تأکید کرد: رایزنی فرهنگی ایران از هرگونه همکاری در جهت رشد و ارتقا زبان فارسی و ایران‌شناسی در این دانشگاه کوتاهی نخواهد کرد.

طالبی‌‌متین بر راهکارهایی از جمله فعالیت بیشتر دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان فارسی در فضای مجازی، ایجاد شبکه دانشجویی میان دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان فارسی در داخل دانشگاه و علاقه‌مندان به زبان فارسی در خارج از دانشگاه، اطلاع‌رسانی‌ها در ارتباط با زبان فارسی و ایران‌شناسی، آگاهی از آخرین اخبار و تحولات در حوزه زبان فارسی و ایران‌شناسی و مشارکت فعالانه آنها در برنامه‌های فرهنگی مربوطه تأکید کرد.

در ادامه، آقمارال تویلیوبایوا، استاد زبان فارسی و ایرانشناسی دانشگاه اوراسیا طی سخنانی گفت: آگاهی دادن به دانشجویان در ارتباط با لزوم یادگیری زبان فارسی و ایجاد علاقه در آن‌ها نسبت به انتخاب زبان فارسی، تبلیغات مؤثر و گسترده‌ای را می‌طلبد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی