آغاز پنجاه و سومین دوره آموزش زبان فارسی در ایتالیا

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، پنجاه ‌و سومین دوره آموزش زبان فارسی (ششمین دوره مجازی) آغاز به کار کرد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی کشورمان در رم در مراسم گشایش نخستین جلسه دوره جدید آموزش زبان فارسی، ضمن تشریح فعالیت‌های این نهاد، آموزش زبان فارسی و شناساندن فرهنگ کشور ایران اسلامی به مخاطبان ایتالیایی را یکی از مهمترین فعالیت‌های این رایزنی دانست.

وی افزود: ایران و ایتالیا دارای دو فرهنگ و تمدنِ غنی و پرقدمت هستند.  شاهنامه کتاب اسطوره های ایرانی است. زبان فارسی بالندگی خود را مدیون شاهنامه فردوسی می داند و به همین دلیل است که نام فردوسی با ماندگاری زبان فارسی گره خورده است. زبان، یکی از ابزار‌های مهم برقراری ارتباط و انتقال فرهنگ میان ملت‌های گوناگون است.

امینی همچنین با معرفی رایزنی فرهنگی ایران به عنوان معتبرترین مرکز آموزش زبان فارسی در ایتالیا، با تأکید بر اینکه هر کشوری زبانی خاص و هر زبان، ادبیاتی مخصوص به خود دارد، بر اهمیت زبان و زبان آموزی به عنوان یکی از ابزارهای مهم برقراری ارتباط و انتقال فرهنگ میان ملت‌ها اشاره کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان، ضمن آرزوی موفقیت به فارسی آموزان در فراگیری زبان فارسی، از آنها دعوت کرد تا از سایت رایزنی فرهنگی به آدرس https://www.irancultura.it/ بازدید کنند و با فرهنگ و تاریخ  ملت بزرگ ایران بیشتر آشنا شوند.

بر اساس توافق رایزنی فرهنگی ایران در رم با دپارتمان‌های زبان فارسی دانشگاه‌های ایتالیا، دانشحویان زبان فارسی دانشگا‌ه‌ها می‌توانند از دوره‌های آموزشی برخط رایزنی بهره‌مند شوند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی