آغاز سیزدهمین دوره آموزش زبان فارسی در مسکو

سیزدهمین دوره‌ آموزش زبان فارسی در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه آغاز شد.

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره آموزش زبان فارسی در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته با حضور اساتید و فارسی‌آموزان در محل مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد.

 مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه در سخنانی، زبان فارسی را به عنوان یکی از کهن‌ترین زبان‌های زنده دنیا، پدیدآورنده بخش مهمی از میراث معنوی جهان ذکر کرد و گفت: آثار ستاره‌هایی چون فردوسی، مولوی، نظامی، حافظ، سعدی و خیام در آسمان میراث مشترک بشری می‌درخشد و این شاعران فارسی‌گو نه تنها جزو مفاخر مردم ایران زمین هستند بلکه در طول تاریخ زبان گویای حکمت، پند و اندرز، افسانه و اساطیر به‌شمار رفته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد فارسی‌آموزان از طریق آشنایی شایسته با زبان فارسی پنجره تازه‌ای برای شناخت ایران بیابند و بی‌واسطه از کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی بهره‌مند شوند.

نماینده بنیاد سعدی افزود: استفاده از این تولیدات هم به افزایش مهارت زبانی شما کمک می‌کند و هم شما را با آداب و رسوم فرهنگ ایرانی آشنا می‌سازد.

احمدوند با اشاره به اینکه با حمایت این بنیاد امکان شرکت فارسی‌آموزان در دوره‌های مهارت افزایی زبان فارسی در تهران وجود دارد، گفت: در همین روزها یک گروه ۱۵ نفره از فارسی آموزان از دانشگاه‌های مسکو و قازان در حال سپری کردن یک دوره دو هفته‌ای دانش‌افزایی در تهران هستند.

در آغاز این دوره، ماریا گن، مسئول مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو نکاتی را در باره جزئیات برنامه‌های این دوره، کتاب درسی، منابع کمک آموزشی و شیوه مشارکت زبان‌آموزان در فرآیند آموزش بیان کرد.

بنابر این گزارش، سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته دوازدهمین دوره آموزش زبان فارسی در چهار گروه به مدت چهار ماه به صورت حضوری در مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی برگزار می‌شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی