پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۲۹ ق.ظ

آغاز دوره جدید کلاس‌های «آموزش زبان فارسی» در هند

دوره جدید کلاس‌های «آموزش زبان فارسی» در مرکز تحقیقات زبان فارسی بنیاد سعدی در دهلی نو آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، همزمان با آغاز دوره جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی در هند، نشستی با مدرسان زبان فارسی مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی نیز برگزار شد که در این نشست، فرید‌الدین فرید عصر، رایزن فرهنگی ایران در هند؛ قهرمان سلیمانی، رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی بنیاد سعدی در دهلی نو و عزیز مهدی، مهدی باقرخان، محمد مهدی خراسانی، مبین تهرانی و بلال اصدق که از مدرسان این دوره از آموزش زبان فارسی هستند، حضور داشتند.

در این نشست، قهرمان سلیمانی، برگزاری این کلاس‌‌ها را فرصتی مغتنم دانست که با همکاری مدرسان می‌تواند بستری مناسب را برای آشنایی فارسی‌‌آموزان با دیگر حوزه‌های فرهنگ ایران فراهم کند.

وی گفت: برگزاری موفق این کلاس‌‌ها امکانی برای بهتر شدن آموزش زبان فارسی در محیط‌های علمی و دانشگاهی رسمی است.

رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی بنیاد سعدی در دهلی نو با اشاره به نقش نظارتی بنیاد سعدی در این نوع از آموزش‌های آزاد، اظهار امیدواری کرد که مدرسان بتوانند از دستاوردهای فناورانه در حوزه آموزش زبان فارسی استفاده کنند و در فرصت‌های ایجاد شده، فارسی‌آموزان را در محیطی صمیمی و در عین حال آموزشی و در فضایی پر نشاط قرار دهند تا علاوه بر آموختن زبان فارسی در قالب کلاس‌های آموزشی، دانش زبانی و فرهنگی خود را عمق ببخشند.

در ادامه، فرید‌الدین فرید‌عصر با اشاره به شیوه‌های آزموده شده در امر زبان‌آموزی در سراسر دنیا، بر ضرورت استفاده از این شیوه‌‌ها تأکید کرد و گفت: پیوند خوردن فارسی‌آموزان این کلاس‌ها با گویشوران فارسی و حضور آنان در تالارهای گفت‌‌وگوی مجازی و حقیقی، می‌تواند کیفیت و عمق آموزش زبان فارسی را ارتقا ببخشد؛ مدرسان باید امکان این نوع از آموزش را برای فارسی آموزان خود فراهم کنند.

وی با اشاره به امکانات موجود در خانه فرهنگ ایران اظهار کرد: مجموعه امکانات فرهنگی موجود می‌تواند در مسیر اعتلای فارسی‌‌آموزی مورد استفاده قرار گیرد و در راه رسیدن به این مهم، نقش مدرسان بسیار اساسی است و برای هر گونه مساعدت در این مسیر، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است؛ پس از برگزاری نشست، دوره جدید آموزش زبان فارسی در هند رسماً آغاز شد. این دوره از کلاس‌‌ها در قالب پنج کلاس در چهار مقطع آموزشی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌‌شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی