آغاز دوبارهٔ دوره‌های حضوری دانشجویان بین‌الملل زبان فارسی در دهخدا

مراسم آغاز دورهٔ حضوری جدید فارسی‌آموزان بین‌الملل در تالار دکتر افشار مؤسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمود بی‌جن‌خان رئیس مؤسسهٔ دهخدا، حضور دانشجویان را در ایران، دانشگاه تهران و مؤسسهٔ دهخدا خوش‌آمد گفت و به ویژگی‌های مؤسسهٔ دهخدا پرداخت. وی همچنین گفت قبل از تعطیلی دورهٔ حضوری این مؤسسه به علت بیماری کرونا، سالانه حدود دوهزار نفر ثبت‌نام داشتیم و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر به شرایط قبلی و سپس شرایط‌ مطلوب‌تر برسیم. وی اضافه کرد هر چند طی این مدت کلاس‌های حضوری تعطیل شده بود اما مؤسسه دوره پرکاری را به جهت تولید محتوای درسی و همچنین برگزاری دوره‌های مجازی پشت سرگذاشت و باعث بروز رسانی علمی مؤسسه در امر آموزش زبان فارسی شد. رئیس مؤسسه دهخدا خطاب به دانشجویان حاضر در این جلسه گفت که او و همه همکارانش تمامی تلاش خود را برای برگزاری مطللوب دوره آموزشی به کار می‌بندند و جایگاه ویژهٔ این مؤسسه را در آموزش زبان فارسی، حفظ خواهند کرد.
در ادامه جلسه خانم ندا نفیسی، سرپرست اداره آموزش به معرفی مرکز، امکانات و دوره‌های آموزشی پرداخت و در پایان دانشجویان پس از آشنایی با کارشناسان بخش آموزش و مدرسان، در گشت آشنایی با مؤسسه از گنجینه دهخدا، کتابخانه‌‌ دکتر شهیدی، باغ و بخش‌های دیگر مؤسسه شرکت کردند.
گفتنی است مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران به عنوان نخستین مرکز بین‌المللی دانشگاهی آموزش زبان فارسی مشغول فعالیت است و در این دوره به صورت مجازی و حضوری فارسی‌آموزانی از ۲۷ کشور شرکت کرده‌اند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی