پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۱۱ ب.ظ

گفت‌وگوی نماینده بنیاد سعدی در چین با استادان زبان فارسی دانشگاه‌های پکن

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در چین با جمعی از استادان زبان فارسی دانشگاه‌های پکن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در این دیدار محمد مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در چین به اهمیت موضوع آموزش زبان فارسی و گسترش آن در بین علاقمندان به فرهنگ ایرانی در چین تاکید کرد.

وی افزود: ما در خصوص حمایت از آموزش و گسترش زبان فارسی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و از همه استادان زبان فارسی و ایران‌شناسان درخواست داریم که نظرات خود از جمله انتقاد و پیشنهاد درباره وضعیت موجود زبان فارسی در چین بیان کنند تا این موضوعات به بنیاد سعدی منتقل کنیم و پیگیری‌های لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

در ادامه استادان زبان فارسی به بیان مشکلات و راهکارهای حل آن پرداختند که «امکان دسترسی به منابع تدریس زبان فارسی در چین»، «اعزام استادان ایرانی زبان فارسی به دانشگاه‌های چین»، «بورسیه تحصیلی فارسی‌آموزان چینی در دانشگاه‌های ایران» و «فراهم کردن شرایط کارآموزی فارغ‌التحصیلان چینی زبان فارسی در شرکت‌های ایرانی» ازجمله موارد مهم اشاره شده بود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی