پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۳۲ ب.ظ

نشست تخصصی سالانۀ کارگروه فنی زبان و اصطلا‌ح‌شناسی برگزار شد

نشست تخصصی سالانۀ کارگروه فنی متناظر ۳۷ (تی‌سی۳۷، کارگروه زبان و اصطلاح‌شناسی) در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در این نشست، گزارشی از فعالیت کارگروه در فاصلۀ فروردین ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۲ ارائه شد و نمایندگان فرهنگستان که در این مدت، به‌صورت مجازی نیز در جلسات و نشست‌های بین‌المللی تخصصی شرکت کرده بودند، دربارۀ این جلسه‌ها توضیحاتی ارائه کردند. همچنین، نمایندۀ سازمان ملّی استاندارد دربارۀ سامانۀ مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌‌المللی و نحوۀ استفاده از آن اطلاعاتی ارائه کرد.

بخش دیگر نشست به پرسش و پاسخ دربارۀ مسائل و مشکلات کار این کارگروه اختصاص داشت.

در این گردهمایی، معاون گروه واژه‌گزینی، مدیر توسعۀ منابع انسانی فرهنگستان، هیئت رئیسه و اعضای کارگروه فنی متناظر، مشاور فرهنگستان در امور استاندارد و نمایندگان دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌‌المللی سازمان ملّی استاندارد ایران شرکت کردند.

کارگروه فنی۳۷ (تی‌سی۳۷، کارگروه زبان و اصطلاح‌شناسی)  یکی از کارگروه‌های باسابقه و تأثیرگذار سازمان بین‌‌المللی استاندارد(ISO)  است که در زمینۀ تدوین اصول و ضوابط کار اصطلاح‌شناسی و تنظیم واژه‌نامه‌ها و فرهنگ‌ها، زبان‌شناسی رایانشی و خدمات ترجمۀ کتبی و شفاهی فعال است. فرهنگستان زبان و ادب فارسی از سال ۱۳۹۸ مسئول این کارگروه در ایران است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی