پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۳۶ ب.ظ

مردم ایران و ترکمنستان مشترکات زبانی زیادی دارند

فارسی‌آموز ترکمنستانی گفت: در مدت اقامت در تهران متوجه شدم که افزون بر مشترکات عمیق فرهنگی دو ملت ایران و ترکمنستان، در حوزه زبان فارسی هم ترکمن‌ها و فارس‌ها مشترکات زبانی بسیار زیادی دارند.

به گزارش بنیاد سعدی، دوره مدرسه تابستانی بنیاد سعدی با حضور ۱۳ فارسی‌آموز از ۷ کشور مختلف اروپایی و آسیایی به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده و در این مدت فارسی‌آموزان علاوه بر پیشرفت در زبان فارسی در بازدیدهایی که داشتند با فرهنگ ایران نیز آشنا شده‌اند. یکی از شرکت‌کنندگان دوره مدرسه تابستانی بنیاد سعدی سبیحا از کشور ترکمنستان است که هم در دوره مدرس زبان فارسی و هم در دوره فارسی‌آموزی شرکت کرده است.

وی در پاسخ به چرایی این انتخاب می‌گوید: من به زبان فارسی تسلط دارم و در عشق‌آباد تدریس فارسی می‌کنم با این وجود عقیده دارم که یک معلم همیشه دانشجو می‌ماند و برای همین برای آموزش بیشتر زبان به تهران آمده و در کلاس‌های بنیاد سعدی شرکت کرده‌ام.

سبیحا بیان کرد: در مدت اقامت در اینجا متوجه شدم که برخورد ایرانی‌ها بسیار گرم و صمیمی است و فرهنگ مردم مهمان‌نواز ایران به مردم ترکمنستان نزدیک است.

این استاد زبان فارسی خاطرنشان کرد: در بازدیدهایی که داشتیم کاخ سعدآباد را بسیار زیبا دیدم؛ کاخ‌های زیبا و درخت‌های بلند چنار منظره زیبایی را رقم زده است و هوای مطلوب نیز بر این زیبایی‌های می‌افزاید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی