پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۴۱ ب.ظ

فارسی‌آموز چینی؛ تاریخ ایران افتخارآمیز است

یک فارسی‌آموز چینی مدرسه تابستانی بنیاد سعدی گفت: من عاشق تمدن ایران هستم و به نظر من شما تمدنی بسیار غنی دارید که باعث افتخار است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، مدرسه تابستانی بنیاد سعدی با حضور ۱۳ فارسی‌آموز از کشورهای رومانی، پاکستان، ترکیه، یونان، سوریه، ترکمنستان و چین در حال برگزاری است.

یکی از این فارسی‌آموزان دریا از کشور چین است که علاقه زیادی به تمدن فارسی پیدا کرده است.

وی در این‌باره می‌گوید: نام فارسی من دریا است و این نام را معلم زبان فارسی‌ام بر روی من گذاشته است. من دانشجوی دکتری هستم و زمانی که در مقطع لیسانس بودم مطالعه زبان عربی و فرهنگ اسلام را شروع کردم و تاحدودی به زبان عربی مسلط شدم. در دوره فوق‌لیسانس هم روابط کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران و عربستان را مطالعه کردم و برنامه دارم این مبحث را در دوره دکتری هم ادامه دهم.

ایران بازیگر مهمی در خاورماینه است

وی ادامه داد: دلیل اینکه به زبان فارسی علاقه‌مند شدم، رشته تحصیلی‌ام بود که مربوط به مطالعه روابط کشورهای خاورمیانه است. ایران بازیگر مهمی در تحولات خاورمیانه است و یادگیری زبان آن برای مطالعه منابعی که در این زمینه وجود دارد، برای من مفید است.

این دانشجوی دکتری درباره کیفیت کلاس‌های بنیاد سعدی گفت: معلم ما و سایر کارمندان بنیاد سعدی بسیار با ما مهربان هستند و هرچیزی که لازم بوده را برای ما فراهم کرده‌اند و بودن در اینجا احساس بودن در خانه خودم را دارد. حضور در این دوره کمک زیادی به پیشرفت زبان فارسی من کرد و حضور در تهران باعث شد تا مداوم به زبان فارسی صحبت کنم و بسیاری از کلمات و دستور زبان‌هایی که فراموش کرده بودم را به یاد بیاورم. معلم ما هم به شدت من را تشویق می‌کند که به فارسی صحبت کنم.

دریا با ابراز خوشحالی از برخورد مردم ایران بیان کرد: ایرانی‌ها و به ویژه جوانان با من بسیار مهربان بودند. من عاشق تمدن ایران هستم و به نظر من شما تمدنی بسیار غنی دارید که باعث افتخار هر ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: من تصاویر و ویدیوهای سفرم را در فضای مجازی با دوستانم به اشتراک گذاشته و برنامه‌های بنیاد سعدی را با آنها در میان گذاشتم. به نظرم ایران مقصدی بسیار دلپذیر برای دوستان من خواهد بود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی