شناخت تمدن هفت هزار ساله ایران با آموزش فارسی هموارتر است

شناخت تمدن هفت هزار ساله ایران با آموزش فارسی هموارتر است

عبدالمجید ابوالقاسمی، نماینده بنیاد سعدی در فیلیپین گفت: دانشجویان با انتخاب زبان فارسی قدم در مسیر شناخت تاریخ و تمدن ایران زمین می‌گذارند که دارای پیشینه قریب به هفت هزار سال تمدن، فرهنگ، تاریخ و حاوی گستره فکری متفکران و دانشمندان برجسته علوم است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عبدالمجید ابوالقاسمی در دیدار با گاله‌کو، رئیس دپارتمان زبانشناسی دانشگاه یو پی فیلیپین (دانشگاه مادر) در راستای توسعه آموزش زبان فارسی در این دانشگاه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت و گفت: نزدیک به 20 سال از تشکیل کلاس‌های زبان فارسی در دانشگاه یو پی به‌عنوان یکی از پنج دانشگاه برجسته فیلیپین که صاحب رتبه در سطح آسیا و بین‌المللی است، می‌گذرد و بر خود لازم می‌دانم که در این زمینه از همکاری‌های مسئولین دانشگاه به‌ویژه دپارتمان زبانشناسی قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه به تدریس زبان فارسی تنها به‌عنوان یکی از دروس ارائه شده در حوزه آکادمیک نگاه نمی‌کنیم و گستره نگاه ما شناساندن زبان، فرهنگ و هنر ایران به دانشجویان فیلیپینی است، افزود: امیدوارم این همکاری‌ها در نهایت منجر به استقرار کرسی زبان فارسی در این مؤسسه برجسته دانشگاهی شود.

نماینده بنیاد سعدی در فیلیپین ضمن ابراز آمادگی رایزنی برای شرکت در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، نمایشگاهی و نشست‌های علمی در زمینه تبادل نظر با دانشجویان، اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاه گفت: گفت‌و‌گوی ما با اقشار مختلف جامعه فیلیپین و به طور خاص شرکت فعال در گفت‌وگوهای ادیان ابراهیمی همچنان ادامه دارد و از همین رو مایل به گسترش این گونه فعالیت‌ها در سطح اعزام و پذیرش دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری فارسی نیز هستیم.

وی با اشاره به دعوت از ایران برای شرکت در نشست‌های فرهنگی دانشگاه یو پی تصریح کرد: ما بنا به ظرفیت‌ها آمادگی نمایش فیلم‌های برگزیده ایرانی و همچنین برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری را داریم و پیشنهاد می‌کنم فهرستی از دانشجویان فیلیپینی که در گذشته دوره مقدماتی زبان فارسی را گذرانده‌اند در اختیار ما قرار گیرد تا در برنامه‌های مختلف ملی فرهنگی از جمله شب یلدا و عید نوروز از آنها دعوت به همکاری کنیم.

ابوالقاسمی آمادگی خود برای برگزاری کلاس‌های آزاد بازآموزی زبان فارسی در رایزنی فرهنگی را اعلام کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد گشایش بیش از یک کلاس درس زبان فارسی در این دانشگاه باشیم.

در ادامه، گاله کو، رئیس دپارتمان زبانشناسی دانشگاه یو پی عنوان کرد: در جریان تدریس زبان فارسی از گذشته تاکنون هستم و ما نیز آماده همکاری و دعوت از شما برای شرکت در نشست‌های فرهنگی و هنری با همکاری تعدادی از کشورهای جنوب شرقی آسیا که در ماه آینده در دپارتمان زبانشناسی تشکیل می‌شود، هستیم.

رئیس دپارتمان زبانشناسی از پیشنهادهای ارائه شده توسط رایزن فرهنگی ایران استقبال کرد و مقرر شد فعالیت‌های مختلف دپارتمان زبانشناسی از طریق استاد درس فارسی به اطلاع رایزنی فرهنگی برسد.

در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه یو پی، رایزن فرهنگی کشورمان پس از اتمام ملاقات با رئیس دپارتمان زبانشناسی دانشگاه به همراه بهمن صمدی، مدرس زبان فارسی در کلاس درس فارسی حضور یافت و با دانشجویان به گفت‌وگو پرداخت.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما با انتخاب زبان فارسی قدم در مسیر شناخت تاریخ و تمدن ایران زمین گذاشته‌اید که دارای پیشینه قریب به هفت هزار سال تمدن، فرهنگ، تاریخ و حاوی گستره فکری متفکران و دانشمندان برجسته علوم مختلف از جمله نجوم، ریاضیات و شعر و ادب است.

رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین تاکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت و تبحر شما در یادگیری زبان فارسی و آموزش آن به علاقه‌مندان فیلیپینی باشیم. در صورتی که شما جزو دانشجویان ممتاز باشید، امکان اعطای بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران وجود دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی