يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۶:۱۲ ق.ظ

سرمایه ارزشمند فرهنگی ادبی و منابع عظیم معارف اسلامی به زبان فارسی است

مهدی حسنخانی در مراسم اختتامیه دوره آموزش زبان فارسی گفت: سرمایه ارزشمند فرهنگی ادبی و منابع عظیم معارف اسلامی به زبان فارسی است.

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،مراسم اختتامیه دوره آموزش زبان فارسی با سخنان رایزن فرهنگی و اجرای برنامه فرهنگی هنری فارسی­آموزان مدرسه دارالزهراء تایلند برگزار شد. در این دوره آموزشی که بصورت کاربردی وکارگاهی بمدت 4ماه برگزار شد، 41 فارسی آموز موفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه کردند.

حسنخانی، رایزن فرهنگی ایران در این مراسم طی سخنانی پیشینگی، ویژگیهای بیانی و توانمندی کم نظیر فنی و ادبی زبان و ادبیات فارسی، از مهمترین محورهای حائز اهمیت و جایگاه در این زبان دانست و افزود : سرمایه ارزشمندی از آثار فرهنگی و ادبی در طی قرن ها به شیوایی و شیرینی زبان فارسی نگاشته و یا سروده شده است. و منابع و مفاهیم عظیم معارف قرآنی و تعالیم اهل بیت(ع) نیز به زبان فارسی گردآوری و تألیف گردیده و در دسترس  است. بر این اساس وی فراگیری زبان فارسی را برای نسل جوان و آینده ساز بسیار شایان توجه و اهتمام ویژه ارزیابی کرد و تلاشهای ارزنده مدرسان این دوره را مورد تقدیر قرار داد.

پیش از سخنرانی ایشان آقای زین عابدین مدیر مدرسه دارالزهراء گزارشی از کم کیف برگزاری این دوره که در سطح نوآموز و برای مدت یک نیمسال تحصیلی(4ماه) برگزار گردید، ارائه کرد و خواستار تداوم حمایت از این دوره در آینده گردید. در خاتمه به فارسی آموزان موفق گواهینامه گذران دوره اعطاء شد.

 

در این مراسم که با اعیاد میلاد شعبانیه همزمان شده بود، نوآموزان با اجرای برنامه شعر و سرود بمناسبت ایام و اجرای نمایش به زبان فارسی پرداختند و میزان آشنایی و یادگیری مکالمه خود را برای حاضرین به نمایش گذاردند.

گفتنی است مدیریت آموزش مدرسه با همکاری مدرسان اقدام به تهیه و بومی سازی محتوای درسی و طراحی وسایل کمک آموزشی نمودند که بصورت غرفه نمایشگاهی در کنار برنامه در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی