جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۳۰ ق.ظ

زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران است

زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران است

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی ایران با کشورهای همسایه است.

احمد مقیمی در حاشیه نشست انجمن های ادبی تایباد و هرات در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: زبان فارسی یکی از ارکان دیپلماسی فرهنگی و مراودات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه است و زمینه تحولات فرهنگی را فراهم می کند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در چند سال اخیر گفت‌وگوها و ارتباطات فرهنگی مختلفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و تفاهم‌نامه های فعالیت های مشترک با کشورهای دنیا به امضا رسیده اند.

وی ادامه داد: زبان فارسی، به عنوان یکی از مشترکات فرهنگی ایران با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آسیای مرکزی و شبه قاره هند، علاوه بر اینکه زمینه ساز تحولات فرهنگی است؛ می تواند رونق دهنده فعالیت های اقتصادی و سیاسی کشور باشد.

مقیمی بیان کرد: در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نشست های مشترک به صورت محوری پرداخته خواهد شد و این ظرفیت در مناطق مرزی کشور مانند تایباد که همجوار با افغانستان است و پیشینه تاریخی بالایی دارد؛ توسعه می یابد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخش فرهنگ و هنر شهرستان های مرزی از زبان مشترک با کشورهای همسایه برای رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند که آثار خوبی در دیگر بخش ها در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خیلی از اصلاحات فرهنگی و رشد اجتماعی از پایین به بالا شکل می گیرد و توجه به رویدادهای فرهنگی در شهرستان ها می تواند باعث نتایج مطلوبی در سطح استانی و ملی شود.

گفتنی است سومین نشست مشترک انجمن های ادبی تایباد و هرات با حضور ۲۵ نفر از هنرمندان ایرانی و افغانستانی در شهرستان تایباد برگزار شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی