پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۲۱ ب.ظ

بخشی از تاریخ اسلام به زبان فارسی است

فارسی‌آموز پاکستانى گفت: بخشی از تاریخ و فرهنگ اسلام و بسیاری از آثار تاریخی در این زمینه به زبان فارسی است و من هم به دلیل علاقه‌ای که به مطالعه تاریخ اسلام دارم، مشتاق یادگیرى فارسی شدم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، چهار نفر از فارسی‌آموزانی که برای شرکت در مدرسه تابستانی بنیاد سعدی به تهران آمده‌اند، هم‌دانشگاهیانی هستند که از لاهور پاکستان در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌کنندگان مونیب ۱۹ ساله از پاکستان است که در دانشگاه در رشته فیزیک تحصیل می‌کند. درخصوص علاقه وی به زبان فارسی گفت‌وگویی با او داشتیم.

فارسی‌آموز پاکستانی در این‌باره می‌گوید: بخشی از تاریخ و فرهنگ اسلام و بسیاری از آثار تاریخی در این زمینه به زبان فارسی است و من هم به دلیل علاقه‌ای که به مطالعه تاریخ اسلام دارد، علاقه‌مند شدم که فارسی را بیاموزم. همچنین علاقه‌ای هم که به شناخت کشورهای منطقه مانند ایران، عراق، افغانستان و… دارم در این تصمیم تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: شباهت‌های زیادی بین زبان اردو و زبان فارسی وجود دارد و به همین دلیل یادگیری این زبان برای ما آسان‌تر است.

مونیب درباره کلاس‌های زبان فارسی بنیاد سعدی توضیح داد: کلاس‌های بنیاد سعدی کمک زیادی می‌کند، معلم ما با اینکه به انگلیسی نیز مسلط است اما با ما به زبان فارسی حرف می‌زند تا ما را وادار کند هرچه بیشتر با زبان فارسی عادت کنیم.

وی بیان کرد: ما در این مدت به مکان‌های مختلفی در تهران رفتیم و در این بازدیدها با مردم ایران صحبت کردیم که صحبت به زبان فارسی کمک بزرگی برای ما بود. همچنین بازخورد خوبی از مردم ایران گرفتیم و خوش‌آمدگویی گرمی به ما داشتند.

فارسی‌آموز پاکستانی یادآور شد: من سفر ایران را به همه دوستانم توصیه می‌کنم. متأسفانه موضوعاتی مانند اینکه ایران برای سفر امن نیست و یا اینکه کشوری به دور از تکنولوژی است در دنیا وجود دارد اما هرکس به ایران سفر کند متوجه می‌شود که اینها واقعیت ندارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی