پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۲۷ ب.ظ

بارها و بارها باید به ایران سفر کرد

یک فارسی‌آموز پاکستانی گفت: من به شدت ایران را دوست دارم و می‌خواهم که بارها و بارها به اینجا بیایم و حتی اگر در آینده موقعیت شغلی خوبی داشته باشم، دوست دارم در تهران زندگی کنم.

به گزارش بنیاد سعدی، روزهای پایانی دوره مدرسه تابستانی بنیاد سعدی با حضور ۱۳ فارسی‌آموز از ۷ کشور مختلف اروپایی و آسیایی درحال برگزاری است. ۴ نفر از فارسی‌آموزان، هم‌دانشگاهیانی هستند که از لاهور پاکستان به ایران آمده‌اند.

یک از این فارسی‌آموزان، فاطمه ۲۳ ساله از پاکستان است که درباره علاقه خود به ایران می‌گوید: من در دانشگاه در رشته زیست‌شناسی تحصیل کردم و سپس علوم کامپوتر را دنبال کردم. در واقعاً من با پایان دوره لیسانس یک زیست‌شناس محسوب می‌شوم. من برای مطالعه دروس انتخابی (دروس انتخابی رایگان این امکان را برای دانشجو فراهم می‌کند تا حوزه مورد علاقه‌‌اش را دنبال کند) زبان فارسی را انتخاب کردم و به همین دلیل می‌خواهم که زبان فارسی را یاد بگیرم.

وی ادامه داد: این نخستین باری نیست که من به ایران می‌آیم، زمانی که ۱۷ ساله بودم برای زیارت به مشهد رفتم اما این نخستین باری است که به تهران می‌آیم.

این زیست‌شناس ادامه داد: پیش از اینکه به ایران بیایم، فکر می‌کردم که ایران کشور پیشرفته‌ای نیست اما به محض اینکه هواپیما در فرودگاه نشست، تصوراتم عوض شد و با بازدیدهایی که از کشور شما داشتم، متوجه شدم که ایران نه تنها یک کشور درحال پیشرفت بلکه یک کشور کاملاً پیشرفته است. به نظر من اگر شما میزان تجارت خود با سایر کشورها را بیشتر کنید، به کشوری ابرقدرت تبدیل خواهید شد.

فاطمه گفت: من به شدت ایران را دوست دارم و می‌خواهم که بارها و بارها به اینجا بیایم و حتی اگر در آینده موقعیت شغلی خوبی داشته باشم، دوست دارم در تهران زندگی کنم. در مدت اقامت در تهران برخوردهای خوبی را از مردم ایران شاهد بودم. مردم ایران بسیار جوان‌تر از سن‌شان هستند و به قول معروف «خوب مانده‌اند!»


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی