دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲ ب.ظ

امضای تفاهمنامه همکاری رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه ایونی یونان

تفاهمنامه همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن و دپارتمان زبان‌های خارجی و ترجمه دانشگاه ایونی به امضاء رسید.  

به گزارش رسانه زبان و نوآوری از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهمنامه همکاری فی مابین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن و دپارتمان زبان‌های خارجی و ترجمه دانشگاه ایونی به امضای مهدی نیکخواه قمی و سوتیریس لیواس در محل رایزنی فرهنگی کشورمان رسید.

در این مراسم، سوتیریس لیواس، رئیس دپارتمان زبان‌های خارجی، ترجمه و تحلیل متون دانشگاه ایونی در سخنانی، گفت: بهترین راه برای شناخت فرهنگی از دیگر جوامع یادگیری زبان است. این تفاهمنامه فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان دانشگاه ما به منظور یادگیری زبان فارسی است.

وی اضافه کرد: هدف نهایی ما این است که بتوانیم مترجمین خوبی در زمینه زبان فارسی تربیت کنیم. محورهای اصلی دانشگاه ما بر پایه سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی است. زبان‌های اسپانیایی و ترکی هم به صورت واحدهای اختیاری در این دانشگاه تدریس می‌شود که ما سعی داریم این بخش توسعه یابد و در همین راستا زبان فارسی، زبان پرتغالی و زبان روسی را در دستور کار داریم.

لیواس افزود: نشست‌های علمی و دیگر همکاری‌های فرهنگی که در این تفاهمنامه آمده نیز برای ما اهمیت بسیاری داشته و برای دانشجویان ما جذاب است.

مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان ضمن اعلام آمادگی برای اجرایی سازی تمامی بند‌های این تفاهمنامه اظهار کرد: در راستای هدف نهایی شما برای تربیت مترجمین زبان فارسی پیشنهاد می‌کنم تا تعدادی از فارغ التحصیلان و یا دانشجویان مقطع دکترای آن دانشکده برای اخذ بورسیه تحصیلی دکتری در رشته ایرانشناسی معرفی شوند.

وی گفت: بر این اساس و با حضور در محیط ضمن یادگیری زبان فارسی می‌توانند در آینده به عنوان عضو هیات علمی آن دانشکده، رشته مترجمی زبان فارسی را راه‌اندازی و هدایت کنند.

بنابر این گزارش؛ برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نشست‌ها و جلسات علمی و فرهنگی، اجرای برنامه‌ها و کارگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی مشترک، انتشار مجموعه کتب و مقالات علمی - دانشگاهی در موضوعات مورد تایید طرفین و  اعطاء بورسیه تحصیلی به دانشجویان از جمله محورهای این تفاهمنامه است.

در مرحله نخست، اجرایی سازی این سند همکاری مقرر شد؛ دوره آموزش زبان فارسی به صورت دو واحد درسی در دپارتمان زبان‌های خارجی دانشگاه ایونی تدریس شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی