پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۰۱ ب.ظ

افتتاح اتاق زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سارایوو

 

 

اتاق زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در بوسنی و هرزگوین تجهیز و افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم افتتاحیه اتاق زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سارایوو که با حضور ماشاءالله شاکری، سرپرست سفارت کشورمان در بوسنی و هرزگوین، کنان شلیوو رئیس دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه سارایوو، محمد حسین انصاری رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بوسنی و هرزگوین برگزار شد، طرفین بر اهمیت تاسیس این اتاق و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

اتاق زبان و ادبیات فارسی در یکی از پربازدید‌ترین فضا‌های دانشکده تاسیس شد و محل مراجعه روزانه دانشجویان از رشته‌های مختلف، خصوصاً دانشجویان زبان و ادبیات فارسی خواهد بود و در آنجا دانشجویان با روند اخذ بورسیه از دانشگاه‌های ایران و همچنین نحوه استفاده از خدمات بنیاد سعدی در خصوص یادگیری زبان فارسی به‌صورت از راه دور و خودآموز آشنا می‌شوند.

همچنین بخش دیگری از این اتاق به موضوع جاذبه‌های گردشگری و طبیعی کشورمان اختصاص پیدا کرده است.

گفتنی است، کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو، یکی از قدیمی‌ترین کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی در شرق اروپا با سابقه بیش از هفتاد سال است که با آموزش دانشجویان از مقطع کارشناسی تا دکتری نقش بة‌سزایی در حفظ و نشر ادبیات کشورمان در این منطقه دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی