پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۴۰ ق.ظ

آغاز شصت‌وچهارمین دوره آموزش زبان فارسی در لاذقیه

شصت‌وچهارمین دوره آموزش زبان فارسی با حضور فراگیران دوره‌های قبل، داوطلبان جدید و اساتید زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی لاذقیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم، علیرضا فدوی، مسئول مرکز فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در لاذقیه در سخنانی، آموزش زبان جدید را پنجره‌ای به دنیای شگفت‌انگیز سایر تمدن‌ها و فرهنگ‌ها توصیف کرد و لازمه آشنایی با تمدن عظیم فارسی و اسلامی کشورمان را یادگیری زبان شیرین فارسی دانست به ویژه اینکه به علت اشتراک الفبا و بسیاری از واژه‌ها، برای عرب زبانان بسیار سهل‌تر و دستیافتنی تر از دیگر اقوام است.

وی با اشاره به جایگاه زبان فارسی به عنوان دومین زبان عالم اسلام، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی دریایی از معارف عمیق انسانی و اسلامی است که غور در آن نیاز به تسلط به زبان فارسی دارد.

فدوی اظهار داشت: توسعه آموزش زبان فارسی به عنوان سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی این مرکز و سایر شهرهای ساحلی کشور دوست و برادر سوریه قرار دارد و ما در این مرکز علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، فراگیران را با اجرای برنامه های جنبی مانند نمایش فیلم، توسعه شبکه‌های ارتباط جمعی مجازی بین فارسی‌آموزان، برگزاری سلسه نشست‌های آشنایی با داستان‌ها و ادبیات معاصر ایران و آشنایی با مفاخر ادب و هنر ایرانی و برگزاری اردوهای آموزشی، یاری و همراهی می‌کنیم.

در ادامه این نشست، پنج نفر از مدرسین خانه فرهنگ که همگی از استادان دانشگاه‌های تشرین لاذقیه و حمص هستند در سخنانی کوتاه به اهمیت یادگیری زبان فارسی، پیوندهای مستحکم دو زبان عربی و فارسی و روش و اسلوب آموزشی بنیاد سعدی پرداختند.

همچنین، در فواصل زمانی متعدد این مراسم فیلم‌های کوتاهی از جاذبه‌های غنی گردشگری، علمی و تمدنی ایران به نمایش درآمد.

بنابر اعلام این خبر، دوره‌های آموزش زبان فارسی در لاذقیه در دوازده سطح از مقدماتی تا فوق میانی بر اساس شیوه آموزشی بنیاد سعدی در محل خانه فرهنگ کشورمان، اتاق ایران در دانشگاه تشرین و مرکز فرهنگی عربی لاذقیه برگزار می‌شوند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی